Παγκοσμια ημερα χορου! Χορευοντας με ενα παιδι! Ολα οσα θα θελατε να ξερετε για το βιντεο που κατεπληξε τους παντες!

Published Απρίλιος 29, 2012 by sofiaathanasiadou

       

Πριν πολυ καιρο ειχα δει ενα βιντεο που λατρεψα!

Ηταν το βιντεο της 2 ,5χρονων Σοφης και του Ιταυ που ειναι λιγο μεγαλυτερος οπως χαρακτηριστικα μου μετεφερε ο Brando

που το κινηματογραφησε!

Προκειτε για το  jam session ( φεστιβαλ μαρμελαδας) που γινεται καθε χρονο στην  Ibiza Contact improvisation festival, 2011

Το βιντεο ανακαλυψε ο Μιχαλης ο οποιος προσθεσε την μουσικη του Χατζηδακη γιατι πιστευε οτι του ελειπε απο οτι μου ειπε!

Εψαξα και βρηκα πληροφοριες  γι αυτο τον καταπληκτικο τροπο χορου!

Εκφραζει την ψυχη χωρις να ακολουθει βηματα πρεπει και χορογραφιες!

Παγκοσμια ημερα χορου και τι καλυτερο απο το να χορευεις σαν παιδι?

Απολαυστε το

Σοφια

Το Contact Improvisation γεννήθηκε το 1972 στις Ηνωμένες Πολιτείες, από την προσπάθεια του Steve Paxton να δουλέψει την φόρμα του ντουέτου. Βρισκότανε στο κολέγιο Όμπερλιν όπου δούλευε με μια ομάδα αποτελούμενη απο 8 άντρες. Η έρευνα είχε επικεντρωθεί στην εξερεύνηση των βασικών παραμέτρων της μορφής του ντουέτου: τι συμβαίνει όταν οι παρτενέρ στηρίζουν ο ένας τον άλλο, χωρίζονται, μεταφέρουνε ο ένας τον άλλο και παλεύουνε, εγκαταλείπονται στο έδαφος και στην δύναμη της βαρύτητας, όλα τα παραπάνω με έναν τρόπο ο οποίος αναιρεί την συνήθη τάση των ανδρών προς την βία και τον φόβο της τρυφερότητας! Αυτή η σωματική έρευνα εμφανίστηκε σε μια περίοδο στην όποια στις Ηνωμένες Πολιτείες δημιουργούνταν ομάδες ανδρών με σκοπό την επαναπροσδιόριση των ανδρικών ρόλων, σαν απάντηση στο φεμινιστικό κίνημα. Την ίδια χρονιά, το 1972, κάποιοι μαθητές των κολεγίων Μπένινγκτον, ‘Ομπερλιν και Ρότσεστερ ενώθηκαν με τον Steve Paxton στην Νέα Υόρκη για ένα ¨κοντσέρτο¨ το οποίο καθιέρωσε επισήμως το Contact Improvisation. Από εκείνη την στιγμή και έπειτα ο χορός αυτός εξαπλώθηκε αποκτώντας εκατοντάδες οπαδούς σε πάρα πολλά μέρη ανά τον κόσμο, τις Ηνωμένες Πολιτείες , τον Καναδά και την Αγγλία και στην συνέχεια εξαπλώθηκε σε όλη την Ευρώπη και σε όλη την Αμερική.

Οι μορφές των κινήσεων που χρησιμοποιούνται σε αυτόν το χορό δεν είναι συνηθισμένες, αν και σε κάποιες συγκεκριμένες στιγμές μοιάζουνε γνώστες. Είναι κινήσεις οι οποίες δημιουργούνται απο μια ποικιλία καταστάσεων ενός ντουέτου (ή τρίο ή και περισσότερων ατόμων), και οι οποίες μπορεί να έχουνε την μορφή χειραψίας , ερωτικής πράξης, του ξεσπάσματος σε γέλια ή των πολεμικών τεχνών, των κοινωνικών χορών ή του διαλογισμού και πολλών άλλων. Υπάρχουν μετακινήσεις και πτώσεις οι οποίες προέρχονται απο μια συνεχή εξέλιξη της μελέτης της ισορροπίας . Υπάρχει ένα πάρε δώσε του βάρους αλλά και των διαφορετικών ρόλων: παθητικότητα και ενεργητικότητα, ερώτηση και απάντηση. Ο Paxton εξηγεί ότι ο σκοπός των χορευτών είναι να βρούνε ¨το πιο εύκολο διαθέσιμο μονοπάτι για την αμοιβαία συνάντηση των μαζών¨. Οι υπόλοιπες λεπτομέρειες της παρουσίασης αφήνονται στην κρίση των χορευτών οι οποίοι αυτοσχεδιάζουνε έχοντας σαν στόχο τους ¨συνδυασμούς οι οποίοι είναι ενεργείς, αρμονικοί, αυθόρμητοι, αμοιβαίοι και με τα αντανακλαστικά τους εν ενεργεία¨. Η αφή και η ισορροπία είναι οι δυο αισθήσεις κλειδιά για να δουλέψει κάποιος με το Contact Improvisation. Οι χορευτές μεταδίδουνε πληροφορίες όσον αφορά την κατάσταση τους διάμεσου της αφής, ο κάθε παρτενέρ διατηρεί την αίσθηση της βαρύτητας διάμεσου της επαφής του με το πάτωμα και οι χορευτές ¨είναι σε επαφή με τον εαυτό τους, εσωτερικά¨, διατηρώντας την αυτοσυγκέντρωση σε όλο το σώμα. Σε αντιπαράθεση με άλλες μορφές χορού στο C.I. η ισορροπία είναι πάντα σχετική με το μέρος του σώματος στο οποίο στηρίζεται το κορμί, είτε αυτό είναι το πόδι, η πλάτη, ο ώμος, η μέση ή το κεφάλι.

Ο μοναδικός κανόνας που υπάρχει σε αυτό το είδος χορού είναι η αποφυγή της επαφής με τα χέρια. Όσον αφορά τα υπόλοιπα ένα ελάχιστο τεχνικό πρόγραμμα βοηθάει να αναπτυχθούν οι μύες οι οποίοι θα διευκολύνουνε στην ένταση, την ισορροπία και την στήριξη του βάρους. Η εξάσκηση διευκολύνει επίσης την αυτογνωσία μερικών αρχών όπως: αισθάνομαι τον χρόνο, προσανατολίζομαι στον χώρο και σε σχέση με τον παρτενέρ μου, ανακαλύπτω τις δυνατότητες μου όσον αφορά την περιφερική μου όραση. Μεγάλο μέρος του χρόνου που διατίθεται για την μάθηση των βασικών στοιχείων είναι αφιερωμένος στην χαλάρωση και σε ένα ελαφρύ ζέσταμα το οποίο πολύ συχνά γίνεται σε ζευγάρια χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές μασάζ. Όταν το σώμα είναι χαλαρό, απρόοπτα και καταστάσεις έκτακτης ανάγκης μπορούνε να αντιμετωπιστούν με ηρεμία. ¨Δεν πρέπει να προκαλείτε την παραγωγή αδρεναλίνης πριν να υπάρξει η ανάγκη αυτής¨ συγκεκριμενοποιεί ο Paxton.

Εκτός απότη χαλάρωση και τη διάταση των μυών, στα μαθήματα διδάσκονται διάφορες κινήσεις οι οποίες στο τέλος γίνονται μέρος του σώματος μας και μας χρησιμεύουνε στον αυτοσχεδιασμό: περιστροφές της τεχνικής Κι Αϊκίντο, όπως κωλοτούμπες που γίνονται με βάση τον διαγώνιο άξονα του σώματος,¨ αναπηδήσεις¨, ή πιέσεις στο κέντρο του κρανίου οι οποίες αργά-αργά χαλαρώνουνε μέχρι ο παρτενέρ να βιώσει την αίσθηση της ανύψωσης, σκαρφαλώματα πάνω στον κορμό του παρτενέρ και ταλαντεύσεις.

Για όποιον χορεύει τον C.I. η φόρμα του χορού αυτού αποτελεί και στοιχείο της καθημερινής του ζωής, ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιεί το κορμί του και η συνεχής αυτογνωσία της σωματικής κατάστασης διαπερνά κάθε δραστηριότητα και μπορεί να τροφοδοτείται κι απο άλλες ασχολίες , μορφές τέχνης, σπορ, γραπτά κείμενα, ποίηση και άλλα κοινωνικά ενδιαφέροντα. Πολύ συχνά οι χορευτές του C.I.οργανώνουνε τρίωρες συναντήσεις, διήμερες ή και τριήμερες συγκεντρώσεις τις οποίες ονομάζουνε Jam όπως οι jam sessions των μουσικών της τζαζ, και στις οποίες αυτοσχεδιάζουνε και διασκεδάζουνε, μαθαίνουνε περισσότερα για το C.I. κάνουνε πρακτική αυτά τα οποία έχουνε διδαχτεί, ανταλλάζουνε απόψεις πάνω στις διάφορες μορφές που μπορεί να πάρει ο χορός και όλα αυτά είτε βουβά είτε με την παρουσία διάφορων ειδών μουσικής ή σε κάποιες περιπτώσεις με την παρουσία μουσικών οι οποίοι αυτοσχεδιάζουνε μαζί με τους χορευτές.

Αν και ο Steve Paxton ήταν ο καλλιτέχνης ο οποίος δημιούργησε αυτή την μορφή του χορού και παραμένει ένας απο τους πιό ενεργούς μελετητές της παρ’ολα αυτά το C.I. δεν αποτελεί ιδιοκτησία κανενός. Ο ίδιος θέλησε να αφήσει ανοιχτή την μορφή του χορού για ενδεχόμενη εξέλιξη και μετάλλαξη του ανάλογα με την περιοχή όπου χορεύεται ανά τον κόσμο και με την προσωπικότητα του κάθε χορευτή. Η φύση του χορού αυτού και η συνεχής διαμόρφωση του, φανερώνουν ότι υπάρχει χώρος για εξέλιξη της μορφής του και για την προσθήκη καινούργιων ιδεών. Άλλωστε όσο περνάνε τα χρόνια ολοένα και περισσότεροι χορευτές και μη, γίνονται contactors διευρύνουνε τα σύνορα του συστήματος ανάλογα με τις ιδέες τους, τις εμπειρίες και τις επιθυμίες.

Πολυτίμη Πατάπη

Advertisements

2 comments on “Παγκοσμια ημερα χορου! Χορευοντας με ενα παιδι! Ολα οσα θα θελατε να ξερετε για το βιντεο που κατεπληξε τους παντες!

  • Λατρεύω το χορό! Θα μπορουσα ολες μου τις ελευθερες ωρες να χορεύω… όχι οτι δεν το έκανα ακομη και την στιγμη που σιδερωνα ή μαγείρευα…. Ειναι απιστευτο το βίντεο με την μικρη…

  • Γράψτε απάντηση στο ΠΟΠΗ Ακύρωση απάντησης

    Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

    Λογότυπο WordPress.com

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

    Φωτογραφία Google

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

    Φωτογραφία Twitter

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

    Φωτογραφία Facebook

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

    Σύνδεση με %s